fredag den 29. september 2017

En fortælling om mangel på tid i undervisningen...

Sanne giver et konkret eksempel.
Problemet: I vores gruppe diskuterede vi tidspresset og mangel på tid i undervisningen. Vi har alle tre oplevet, at vores elever meget gerne vil dele af deres praksiserfaringer, og komme med eksempler i undervisningen (knyttet til et begreb eller teori).
Model: Vi har derefter anvendt den e-didaktiske overvejelsesmodel til at belyse vores problemstilling. Vi har fundet frem til at vi har udfordringer i "organiseringen" dvs. tid. Desuden har vi i planlægningen af undervisningen i stor grad fokuseret på en "Instruktivistisk" til elevernes begrebs/teoriforståelse.
Løsning: Eleverne får 2 min til individuelt at finde/opfinde praksiseksempler (Konstruktivistisk) der knytter sig til eks. et bregreb/teori. Herefter deles eleverne ind i grupper, hvor de får tid til at dele deres praksiseksempler med gruppen (Socialkonstruktivistisk).
Det digitale produkt: Gruppen eksemplificere begrebet/teorien med et praksiseksempel. Derefter skal de lave et opslag på Facebook/Padlet, hvor de definere begrebet/teorien og kommer med at praksiseksempel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Samarbejde og videndele med kollegaer

Vi vil introducere vores kollegaer til Padlet på et fællesforberedelsesmøde til et tema (en uge). Til disse Fællesforberedelser er vi ofte ...